שביל ישראל - מחאן יותם ליגור

0.0 (0) | מאת: נעמה אביב |
הוסף לרשימה הוספת דירוג הוספת תגובה
ההר הירוק כל ימות השנה...

• נקודת התחלה

נקודות עניין במסלול:

מערת אצבע, הר שוקף

סיפור דרך:

המקטע של הכרמל, שהוא מחאן יותם עד יגור, הוא באמת מקטע קשה מאוד, ארוך, ומאתגר ביותר!
אנחנו פיצלנו אותו לשני ימים קצרים וכיפים מחאן יותם עד בית אורן ומבית אורן עד יגור.
ממש שמחנו על ההחלטה, היא אפשרה לנו הרבה יותר להנות מההליכה, לא להיות בלחץ של זמן וק"מ, ואפילו להספיק ללכת לכמה מעיינות באיזור.

מחאן יותם לבית אורן:
עלייה. וואו, איזו עלייה! מדובר במסלול מדהים ביופיו ומרתק, שהוא באמת ברובו בכיוון מעלה. קמנו בבוקר בחאן יותם ולא הרבה זמן מאז שהתחלנו הגענו אל עין הוד. מקום מרתק ויפהפה!!! המון אומנות ופסטורליות, יש בית קפה והמון פסלים מעניינים ואווירה מיוחדת במקום. חצינו את הכביש והמשכנו הלאה בשביל, והגענו לנקודה עם תצפית מהממת אל עתלית והים. משם היתה ירידה קלה עד שהגענו אל מערת אצבע המדהימה! מדובר במערה עמוקה מאוד שיש בה שאריות של נטיפים, רצוי להיכנס עם פנס ראש ולחקור אל תוך עומק המערה.
מהמערה ירדנו אל חניון נחל אורן, שיש בו המון ברזים, צל, ספסלים ושירותים, ואחרי הפסקת התרעננות התחלנו את העלייה הבאמת מאתגרת. מדובר בעלייה שהיא קצת בתוך סבך, אמנם סבך מהמם אבל כן מאתגר. יש חלק של ממש טיפוס קטן על סלע ענקי, וכאמור נוף מהמם לאורך כל הדרך.
לא להתייאש! באיזשהו שלב מגיעים לאיזור של הליכה ממושכת על איזה קו גובה ואפשר קצת להסדיר נשימה. יש כמה ק"מ באמת נוחים עד שמגיעים אל חניון רקית, שיש גם בו מים וספסלים ושירותים. מי שמתכנן כמונו להגיע אל בית אורן- זה הזמן לחתוך לשביל אדום לחניון האגם! אפשר אפילו חצי ק"מ לפני זה בדרך קצרה יותר. חתכנו בשלב הזה מהשביל כדי להגיע למעיינות שליד חניון האגם- עין אלון מעיין מקסים ומומלץ, והדרך אליו יפהפיה וקסומה!
משם אחרי עצירה בעין אלון עלינו אל בית אורן וישנו בחאן מדהים שקוראים לו יער הפיות, שגם הוא מציע לינה בחינם לשביליסטים. מעבר לכך שהמקום בפני עצמו מקסים ומסקרן ואפשר להסתובב בו שעות, פינקו אותנו במקלחות אקולוגיות ומטבח מאובזר ואנשים מעניינים מאוד!

מבית אורן ליגור:
חזרנו בבוקר אל חניון האגם וממנו התחברנו חזרה אל השביל בחניון רקית. מהחניון יוצאים לדרך בשביל אדום, עוברים דרך מערת קבורה עתיקה ומתחילים לעלות אל הר שוקף. עלייה לא פשוטה ולא קצרה, שבסופה הגענו מיוזעים ביותר וצריכים הפסקה. (הלחות לא עוזרת כל כך...)
מהר שוקף יורדים בירידה מדהימה בתוך מה שנראה כמו ג'ונגל כמעט, ומגיעים לנקודה שנקראת עין דיש (אין שם מים, בדקנו) אבל מסביב גבעות ירוקות נפלאות.
המשכנו בשביל ירוק לאיזה 200 מטר עד שפנינו להליכה בתוך נחל חיק. גם ההליכה הזו היתה אמנם לא קלה כי זו עלייה בעצם עד עוספיה, אבל בתוך הנחל היה קסום ושליו מאוד.
מגיעים לעוספיה עייפים אך מרוצים, אנחנו פינקנו את עצמינו בארוחת צהריים בכפר ואז לאחר ההפסקה המשכנו לכיוון נחל יגור.
וואו! באמת שאלו היו מהק"מ האהובים עלינו בשביל. נוף מדהים עד התבור ואחריו אפילו, כל הצפון פתאום נפרש לפנינו.
עוברים באנדרטה גדולה למלחמת ההתשה, ויורדים למטה בדרך נוחה מאוד. באיזשהו שלב הדרך הופכת להיות יותר צרה ויותר בתוך היער, ואנחנו נהנינו מכל רגע! (וגם נהנינו מהמחשבה שאנחנו יורדים את נחל יגור ולא עולים אותו). מסיימים את היום בחניון קק"ל שביגור.

כאמור, אנחנו פיצלנו כדי באמת להנות מהכרמל בנחת ולא להרגיש שרצים אותו כדי לא להגיע בחושך (כי המסלול עצמו הוא כן מאתגר פיזית!) ואנחנו מאוד שמחנו על ההחלטה.

נקודות עניין קרובות:

עין אלון, אנדרטת נספי אסון הכרמל

מכירים קישור מעניין שרלוונטי למסלול? מוזמנים להוסיף!
ניווט עם גוגל-מפות פתח ב Israel Hiking Map פתח באתר עמוד ענן פתח במפת GOVMAP - שטחי אש ושמורות טבע נווט לתחילת המסלול עם google maps נווט לסוף המסלול עם google maps
  • מרחק

871 מ'
  • ירידה מצטברת
    899 מ'

מסלולי הליכה דומים שיכולים לעניין אותך...

מסלול הליכה דומה 0

מדלית אל כרמל לבת שלמה

בטיול הזה נעבור בחורבות עתיקות ויפות, נתרענן במי מעין זכים ונרגיש קצת את אופיו הנידח יותר של הכרמל.

מסלול הליכה דומה 1

נחל מעפילים - נחל יגור

מסלול למיטיבי לכת המתחיל מקיבוץ יגור במעלה הר הכרמל וחזרה דרך נחל יגור

מסלול הליכה דומה 3

עורבים-ירדינון

לגעת בציר הנפט ולחזור - מסלול מאתגר המטפס לגולן ויורד דרך קניון עם מפל יפה לעמק החולה

מסלול הליכה דומה 4

נחל עמוד: מהר מצפה הימים לעין סתר ובריכות שכוי

מסלול מאתגר אל תצפית יפהפה, מעין נסתר ובריכות יפות וקרות בכל השנה

מסלול הליכה דומה 5

מחניון נחל מירון לחירבת חממה

טיפוס ארוך ויפה אל הנקודה הגבוה ביותר ממערב לירדן שם מחכים לנו תצפיות נוף ופריחה