עין כמו במבה ועין איתמר

נקודות עניין במסלול:

עין כמו במבה ועין איתמר

סיפור דרך:

לאחר ביקורים רבים במעיינות באזור ירושלים, החלטנו לשלב כמה נקודות יפות לטיול קצר.

חנינו ליד עמוד החשמל הגדול בתחילת הכביש המסומן בסימון שחור בדרך היוצאת מכביש 3877.
מעמוד החשמל יוצאת דרך עפר עד למעין עין כמו במבה, נכון שהדרך עבירה גם לרכבים פרטיים, אבל אנחנו ריחמנו על הרכב והתחלנו ללכת ברגל, לאחר כ-150 מ' הדרך מתעקלת שמאלה וכעבור 100 מטרים נוספים מעל טרסה קטנה בצד ימין נמצאת הרחבה שליד עין כמו במבה. כשביקרנו במעיין הייתה מחצלת ושרידי מדורה קטנה ליד המעיין, בביקורים קודמים זכינו לראות גם נדנדה. המעיין עצמו נמצא בתוך מערה, ניכנסו לתוך המים, הקרקעית הבוצית ליוותה אותנו לאורך המערה הבנויה בצורת האות "ר". המים עצמם לא עמוקים, אך קרים מאד, גם בימות הקיץ החמים. לאחר שיצאנו מהמים, פתחנו שקית במבה כמנהג המקום.

מעין במבה המשכנו בשביל המסומן כחול, השביל יורד מעין כמו במבה לכיוון עין איתמר, השביל המקורי נמצא כמה עשרות מטרים לפני "עין כמו במבה", אבל נראה שבימים אלו משנים את הסימון והוא יהיה כעשרים מטרים אחרי המערה. הירידה בשביל מלווה בצמחיה המקומית. לאחר 250 מטרים נחצה דרך עפר (אפשר לקצר ולפנות שמאלה עד שנגיע לכביש עם סימון שחור ואיתו נעלה לרכב), מספר מדרגות במורד השביל הכחול אחרי דרך העפר נגלה בוסתן שהוקם בשנת 2020 לזכרו של סגן אבשלום ערמוני שנהרג בתאונה ברמת הגולן, ליד הבוסתן נראה את בריכת "עין עוד מלבדו", בריכה שנהרסה לא מכבר.
המשך המסלול, יוביל אותנו לדרך עפר נוספת, נפנה בה ימינה ואחרי כחמישים מטרים נראה התפצלות דרכים, עין איתמר יופיע בצד ימין, מעיין נחמד שכדאי לטבול גם בו. אחרי הטבילה נחזור להתפצלות הדרכים, ונפנה ימינה (המשך ישר לאלו שלא הולכים לעין איתמר), דרך זו, תוביל אותנו לאחר כ 500 מטרים לכביש המסומן בשחור איתו נעלה חזרה לרכב.

אורך המסלול המעגלי הוא שני קילומטרים והפרש הגבהים בין המעיינות הוא 80 מטרים, מי שעושה רק את המסלול הקצר (עד בוסתן אבשלום), יזכה למסלול קצר בחצי (קילומטר אחד, והפרש גבהים של 40 מטרים).

נקודות עניין קרובות:

עין לבן, עין חניה

מכירים קישור מעניין שרלוונטי למסלול? מוזמנים להוסיף!
ניווט עם גוגל-מפות פתח ב Israel Hiking Map פתח באתר עמוד ענן פתח במפת GOVMAP - שטחי אש ושמורות טבע נווט לתחילת המסלול עם google maps
  • מרחק

73 מ'
  • ירידה מצטברת
    74 מ'

מסלולי הליכה דומים שיכולים לעניין אותך...