הר כרבולת-מישור ימין-נחל ימין-מעלה עקרבים-נחל חתירה-עין ירקעם

נקודות עניין במסלול:

נוף מדברי יפה, ״הסנפיר״, גב ימין, מעלה פלמח, עין ירקעם

סיפור דרך:

התחלנו באורון, עלינו עם שביל ישראל להר כרבולת והלכנו איתו לכיוון צפון ("הסנפיר").
ירדנו מהסנפיר לכביש היוצא מהמכתש והלכנו לכיוון חניון עין ירקעם.
מהחניון הלכנו בכיוון צפון-מזרח, לנחל ממשית, לכיוון שביל הג'יפים המסומן במפות ה- 1:50,000 כעולה למישור ימין.
השביל לא קיים בשטח/בלתי ניתן לעליית רכב (וגם ברגל קשה מאוד לעלות אותו. אנחנו טיפסנו בתוך הקוליס העמוק שנמצא בצד שמאל).
מקצה העלייה - לקחנו "דוך" מזרחה (אזימוט 90), לנחל ימין (בדרך חצינו מפל נפלא בנחל כמוס. לצערי אין לי את הנ.צ, אבל לכו בעקבות הנאקבים. - שימו לב - הנאקבים המופיעים במפות ה- 1:50 "הקלאסיות/סמ"שים, לא קיימים בשטח! כ"כ אין להסתמך על קיום דרכי הג'יפים!).
בנחל ימין התחברנו לשביל הירוק, עברנו את הגב המדהים של נחל ימין והמשכנו עם הסימון הירוק כשהוא יוצא מהנחל ומתחבר לשביל ישראל.
המשכנו בשביל ישראל למצד צפיר וירדנו במעלה עקרבים הרומי, בתחתיתו אספנו את המים שהטמנו לפני היציאה לדרך. (יש אפשרות נוספת והיא לרדת בנחל גוב)
מתחתית המעלה הלכנו באזימוט דרום-מערב, פחות או יותר, על תוואי דרך ג'יפים עתיקה (ניתנת לזיהוי, אבל שימו לב להתחלה, הקשה לזיהוי) לנחל חתירה (שימו לב: לפני ההגעה לנחל חתירה יש לחצות ערוץ עמוק, ללא שם, שמחייב עלייה בקיר קניוני. יש סימוני רוג'ומים - אנו הקמנו אחד מהם - המכוונים לנאקב שקשה לראותו אם לא עומדים ממש ליד הרוג'ום השני, ומאפשר את העלייה). עלינו במעלה נחל חתירה (שימו לב: החלק התחתון של הנחל לא מטוייל ואין שם עקבות אדם. נא להקפיד ללכת רק על נאקבים/עקבות בע"ח, כדי לא לפגוע בתכסית הקרקע המדהימה!) עד למעלה פלמח. עלינו במעלה פלמח והגענו לעין-ירקעם (היו מים! הללויה!!!) ואז עוד כשעה הליכה בחזרה לרכב.

נקודות עניין קרובות:

נחל גוב

מכירים קישור מעניין שרלוונטי למסלול? מוזמנים להוסיף!
ניווט עם גוגל-מפות פתח ב Israel Hiking Map פתח באתר עמוד ענן פתח באפליקצית off-road פתח במפת GOVMAP - שטחי אש ושמורות טבע נווט לתחילת המסלול עם google maps
  • מרחק

1119 מ'
  • ירידה מצטברת
    1123 מ'

מסלולי הליכה דומים שיכולים לעניין אותך...

מסלול הליכה דומה 0

מהמכתש הגדול למכתש הקטן ועד לערבה

מסלול יפהפה היוצא מהמכתש הגדול, עובר במכתש הקטן ומגיע עד לערבה דרך תצפיות מהיפות בארצנו ומעיין נהדר (אם יתמזל מזלנו)

מסלול הליכה דומה 1

מקידר לשדה בר

מסלול מדהים שמשלב את היופי של צפון מדבר יהודה ומנזר המר סבא.

מסלול הליכה דומה 2

מקידר למצוקי דרגות

מסלול מדהים שמשלב את היופי של צפון מדבר יהודה, מנזר המר סבא ומצודת הורקניה.

מסלול הליכה דומה 3

מפני קדם לעין גדי

אל נחל ערוגות לכל אורכו.

מסלול הליכה דומה 4

ממעון לעין גדי 1

מסלול מדהים מההר לים המלח דרך כל מאפייני מדבר יהודה.

מסלול הליכה דומה 5

פרס-אשלים

מסלול שמשלב תצפיות יפות, גבים מרעננים ואת הקניון השני הכי ארוך בארץ.