מצומת הערבה ונאות הכיכר לחצבה

0.0 (0) | מאת: כח סולימאן הושעיה |
הוסף לרשימה הוספת דירוג הוספת תגובה
לכל היורדים דרומה ומחפשים עצירות ותצפיות יפיפיות בדרך מצומת הערבה דרך נאות הכיכר ועד חצבה

• נקודת התחלה

נקודות עניין במסלול:

תצפיות נוף, מעיין והיסטוריה של הערבה

סיפור דרך:

טיול שמתאים למשפחות עם ילדים או למי שמחפש עצירות בדרך דרומה.
המסלול מתחיל בפניה מכביש 90 פונים לכיוון מושב נאות הכיכר. (כביש 2499).לאחר נסיעה קצרה עוברים את אפיק נחל צין ואז מימין יש שלט של המועצה האיזורית אשר מכוון לשלושה מסלולים קצרים. מחנים את הרכב ליד הכביש. ומטפסים על גבעה לכיוון צפון (ימינה). התצפית, על שם החייל אמיר פילוסוף נמצאת במעלה מדרגות עץ צנועות ומשקיפה על איזור דרום ים המלח, הרי מואב ואיזור נאות הכיכר.
יורדים מהתצפית לכיוון החניה, שם ניתן לראות מערות קבורה ומערה ששימשה כנסיה . המסלול מסומן בסימני דרך של המועצה (עמודים נמוכים) ונקרא "ערוץ המערות".
אם נמשיך לאורך הכביש לפי סימני הדרך המקומיים נראה מימין מסלול המוביל לשטח של אדמת חוואר הלשון היוצרת צורות מעניינות בשטח: קשת אבן, המסלול נקרא "נחל צלף" והוא אורך כ-15 שעה. חוזרים לנקודת החניה.
משם ממשיכים לכיוון מושב נאות הכיכר כ-4 ק"מ. נוכל לראות מצד שמאל (צפון) לדרך שלט של המועצה האיזורית המצביע על מעין בשם "עין פלוטית". למי ששואל את עצמו מה מקור השם- זוהי בתו של לוט, שהיתה צדיקה ועליה נכתב הפסוק "ארדה נא ואראה הכצעקתה", על פי המדרש. המעיין הקטן ראוי לרחצה, מים חמימים ופינת ישיבה קטנה לידו. כשעמוס - אין הרבה מקום שם.
ממשיכים בכביש ונכנסים למושב נאות הכיכר. לפני הכיכר בכנסה לישוב מצד ימין נמצאת רחבת התכנסות ועל העמודים שלה הסברים על המקום וכן רעיונות למסלולים. קיימת במקום גם אנדרטת אסון נאות הכיכר. שווה להחכים ולדעת על האירוע שקרה בשנת 1970.
נכנסים למושב וחוצים אותו לאורכו. כמגיעים לאיזור תיירותי (פטה מורגנה או סככות שעליהן כתוב felber) יש לשאול מישהו מהמקומיים איפה החיבור ל"דרך השלום" המובילה למושבים עידן וחצבה. נסיעה על דרך עפר המתאימה לכל כלי רכב, לאורך הגבול הירדני ונותנת חווית נסיעה אחרת בערוץ נחל הערבה. אין לרדת מהדרך והיא משולטת בשלטי אזהרה של מיקוש.
נוסעים כעשרים דקות ומגיעים לחממות של המושבים עידן, ולאחריו מושב חצבה. ליד מושב עידן יש תצפית נוספת ומאופיינת בעצי שיטים ורואים אותה מהדרך בצד ימין. ניתן להגיע בדרך זו עד מושב עין יהב.
מומלץ להגיע לשער המושב חצבה ולפנות שמאלה (דרומה) לפי השלט החום "נחל שיזף" לעוד תצפית יפה. נוסעים על כביש לאורך חממות המושב, עד שמגיעים לצומת T שבה פונים ימינה על פי השילוט "נחל שיזף". כשמגיעים למזלג בדרך יש לקחת את הנתיב הימני עליו נוסעים עוד למעלה מקילומטר, עוברים חניון לילה ועולים על גבעה (סימן: רואים מרחוק תחנה של חברת מקורות). על הגבעה יש חניה ושם שתי נקודות תצפית לזכר שני חיילים שנהרגו באירועים שונים. יש שלטי הסבר במקום - מצפה שיזף והכיסא של לוטן. בכל אחת מהתצפיות יש גם הסברים על השטח.

המסלול נלקח מהספר המעולה "מדרך הערבה כרך א" שנכתב על ידי מכינת ערבה-חצבה. הספר ממעולה ומומלץ מאוד למסלולים נוספים והעמקה על הגיאולגיה, היסטוריה וכדומה...

מכירים קישור מעניין שרלוונטי למסלול? מוזמנים להוסיף!
ניווט עם גוגל-מפות פתח ב Israel Hiking Map פתח באתר עמוד ענן פתח באפליקצית off-road פתח במפת GOVMAP - שטחי אש ושמורות טבע נווט לתחילת המסלול עם google maps נווט לסוף המסלול עם google maps
  • מרחק

415 מ'
  • ירידה מצטברת
    180 מ'

מסלולי הליכה דומים שיכולים לעניין אותך...

מסלול הליכה דומה 0

פריחה מיוחדת מעין מרענן ונוף עוצר נשימה מרכס החזקה

מסלול הליכה דומה 5

הבטמיה והג'וחדר מנפלאות הציר המזרחי

אל פינות חמד ונופים יפים לאורכו של "הציר המזרחי"