מערב הר רמון

נקודות עניין במסלול:

תצפיות מדהימות, פריחה משגעת (בעונה), מאגורות ובורות נבטיים

סיפור דרך:

מתחילים את המסלול בסימון האדום שיוצא מכביש 171 (הכביש שממשיך לבורות לוץ) לעבר נחל עקרב.
עולים בשביל בכיוון צפ׳-מע׳ (נראה גם את הסימון הסגול של שביל סובב מכתש רמון) כ-500 מ׳ עד לאוכף בו הסימון הסגול מתפצל מהאדום ימינה (לכיוון צפ׳-מז׳).
נמשיך עם הסימון הסגול על קו הרכס (כ-2.5 ק״מ) נעבור עיקול של השביל צפונה וחזרה לצפ׳-מז׳.
נעזוב את השביל ונלך שמאלה (צפ׳-מע׳) 3 ק״מ על קו הרכס שמעל ערוץ ״נחל כביר״ עד שנגיע לקצה השלוחה איתה נרד לערוץ הנחל.
נלך בערוץ הנחל (כ-2 ק״מ) כשבדרך נעבור פרסה בנחל ולאחריה עיקול לכיוון צפון עד שנגיע ל״מאגורת כביר״ שנמצאת קצת מעל הנחל בגדה הצפונית. זוהי מאגורה ענקית שלעיתים לאחר הגשמים מלאה במים.
מהמאגורה נמשיך עוד כ-800 מ׳ עד שהנחל נפתח ונפנה מערבה בנאקב שיוביל אותנו לשביל האדום בנחל עקרב (1.5 ק״מ).
נלך על השביל האדום, דרומה, כ-2 ק״מ ואז נעזוב את השביל ונלך ימינה (מערבה) לעבר השלוחה ונטפס לכיוון מצודת גיזרון (500 מ׳). אם ממשיכים עוד כק"מ דרומה מעל השביל ג'יפים האדום מגיעים לחניון הלילה בנחל עקרב.

ממצודת גזרון נעלה לקו הרכס ונלך עליו שמאלה (דרומה) לכיוון הר גיזרון (כ-2 ק״מ).
מהר גיזרון נמשיך על הרכס 2.5 ק״מ לכיוון נחל אלות, נגיע לנקודה בה הרכס מתעקל דרומה ושם נרד בירידה תלולה אך קצרה לנחל אלות.
בנחל נפגוש סימון כחול איתו נלך שמאלה (בכיוון דר׳-מז׳) במעלה הנחל כ-2 ק״מ עד לנקודה בה הנחל מתעקל מזרחה ויש ערוץ די גדול שמתחבר מכיוון דר׳-מע׳.
עולים בערוץ ולאחר כ-500 מ׳ מגיעים לפיצול ערוצים משולש-ממשיכים בערוץ האמצעי.
אחרי עוד 200 מ׳ מגיעים לעוד פיצול ערוצים ובו לוקחים את הערוץ השמאלי (הדרומי יותר), איתו נעלה עד לאוכף.
מהאוכף נרד לואדי שמדרום ונרד איתו כ-1 ק״מ עד לפיצול עם ואדי שמגיע מדרום (יש לשים לב שבדרך נעבור שני פיצולים עם ואדיות שבאים מדרום) בו נעלה כ-2 ק״מ לכיוון ראש חורשה.
נצא מהואדי ונטפס לראש חורשה לתצפית יפה על האזור.
מראש חורשה נרד דרומה בשביל שיורד לכיוון ערוץ שבו נפגוש שביל אדום.
נעלה בשביל האדום, בערוץ יפה עם טרסות חקלאיות עתיקות, לכיוון הר רומם.
מהר רומם נמשיך עוד 1 ק״מ מזרחה לחניון של בורות לוץ.
בחניון ניתן למלא מים ולישון.

מהחניון נלך על שביל, מסומן אדום, בכיוון דר׳-מז׳ ולאחר כ-300 מ׳ נגיע למפגש עם שביל ירוק שיוביל אותנו לכביש.
נחצה את הכביש ונרד דרומה לתוך ואדי שיוביל אותנו, לאחר כ- 2 ק״מ, למפגש עם דרך כחולה.
נלך מזרחה עם הדרך הכחולה עד למצפה ערוד, שם יתחבר אלינו הסימון הסגול של שביל ״סובב הרמון״.
נמשיך עוד כ-1.2 ק״מ עד לנקודה בה הדרך הכחולה יורדת (לכיוון דר׳-מז׳) והשביל הסגול מטפס מזרחה לעבר הקיר של המכתש.
נמשיך עם השביל כ-2.5 ק״מ על שפת המכתש ואז השביל עוזב את שפת המכתש ומתעקל לכיוון הר עידו. (כ-2 ק"מ דרומית להר עידו על שביל מכתש רמון קיים חניון לילה).
ממשיכים על השביל, עוברים למרגלות הר עידו ושם עוזבים את השביל הסגול ומטפסים להר לתצפית מדהימה.
יורדים מההר וחותכים מזרחה עד שמגיעים חזרה לשביל הסגול.
עולים בשביל (בכיוון צפ׳-מז׳) עד לאוכף היפהפה של הר עודד.
מהאוכף מטפסים מערבה לסכין ויורדים איתה (ימינה) בכיוון צפ׳-מז׳ עד לגב שנמצא בקצה הסכין.
מהגב נלך מזרחה ונתחבר שוב לשביל הסגול איתו נלך במקביל לקיר המכתש עד למפגש עם דרך אדומה (כ-9 ק״מ). בנקודה זו קיים חניון לילה מפער פיטם.

נפנה צפונה (שמאלה) בדרך האדומה שתקח אותנו דרך מפער פיטם לתוך מכתש רמון עד למגש עם דרך שחורה שחוצה את המכתש לאורכו (5 ק״מ).
מהמפגש נחתוך לכיוון צפ׳-מז׳, על בסיס הערוץ של נחל עפיפון, עד למפגש עם שביל ישראל.
נעלה עם שביל ישראל את הקיר הצפוני של המכתש ונלך על שפת המכתש עד לתצפית היפה של ״הר הגמל״.

מים:
בבורות לוץ קיימים ברזי מים.

לינה:
חניון נחל עקרב, חניון בורות לוץ, (חניון הר עידו בסמוך למסלול) וחניון מפער פיטם.

מכירים קישור מעניין שרלוונטי למסלול? מוזמנים להוסיף!
ניווט עם גוגל-מפות פתח ב Israel Hiking Map פתח באתר עמוד ענן פתח באפליקצית off-road פתח במפת GOVMAP - שטחי אש ושמורות טבע נווט לתחילת המסלול עם google maps נווט לסוף המסלול עם google maps
  • מרחק

1618 מ'
  • ירידה מצטברת
    1636 מ'

מסלולי הליכה דומים שיכולים לעניין אותך...

מסלול הליכה דומה 0

נופים מדהימים ויחודיים בדרומו של מכתש רמון הענק

מסלול הליכה דומה 3

מקידר לשדה בר

מסלול מדהים שמשלב את היופי של צפון מדבר יהודה ומנזר המר סבא.

מסלול הליכה דומה 4

מקידר למצוקי דרגות

מסלול מדהים שמשלב את היופי של צפון מדבר יהודה, מנזר המר סבא ומצודת הורקניה.